Hamilelik günlüğüm, 6. haftamda başladı ve doğuma gittiğim geceye kadar yazdım. Blogumda dağınık bir görüntü olmaması ve rahat okunması için bir indeks sayfası hazırlamaya karar verdim. Bence bu tip günlükler çok değerli, ilk hamile olduğumu öğrendiğimden doğuma gittiğim güne kadar benim için önemli olan her durumu not almışım. Bebeğimin gelişim aşamaları, göbeğimin gelişim aşamaları…

Hamilelik Günlüğüm - Tüm Haftalar İndeks

Aşağıda hamilelik günlüğüm deki tüm haftaların kısa özetlerini yazıyorum. Bu hamilelik günlüğü çok hit alsın diye yazılmadı, yaklaşık 7 aylık emeğin sonucu ve sadece hamile olanların işine yarayacak bir yazı dizisi. Benim gibi ileri yaşlarda hamile kalanlar ana hedef grubum. Onlara hamilelik sürecindeki zorlukların yaşla ilgisi olmadığını göstermiş olacağım.

Tüm hamileliğim boyunca nelere dikkat ettim?

  • Hamile olduğumu öğrenir öğrenmez ilk yaptığım şey hayatımdan tüm şekerli ürünleri çıkarmak oldu. Hamileliğimin 36. haftasına kadar şekerli şeylerden uzak durdum, tüm hamileliğim boyunca bir lokma çikolata dahi yemedim Şeker diyetini bıraktığım 38. haftadan sonra da canım şeker istemedi. Hamilelik günlüğüm de şeker konusu fazla geçiyor biliyorum ama en çok şekere / glisemik indeksi yüksek gıdalardan kaçınmaya dikkat ettim.
  • Şeker yüklemesi yaptırmadım.
  • Tüm hamileliğimde toplam 7 kilo aldım, asla rejim yapmadım. Sadece şeker diyeti.
  • Günde 40-45 dakika arasında koşu bandında en az 2,5 mil yürüdüm. Bunu doğuma gideceğim günün önceki gününe kadar yaptım. Belim ağrısa da yaptım. Zaten bel ağrısı yürümeye başladıktan 5 dakika sonra geçiyor.
  • Plasenta aşağı yerleşmiş, buna rağmen sporumu bırakmadım. Bazı doktorlar hastayı yatırıyor ama ben yatmadım. Allaha şükür kanama da olmadı.
  • Son ayıma hatta son günüme kadar çalıştım.
  • Her gün süt içtim. Yiyecek olarak istikrarlı yaptığım tek şey buydu. Tire günlük organik süt içtim.
  • Tansiyonum 9-6 veya 10-7 aralığındaydı, hiç değişmedi. Ani hareketlerden kaçındım.
  • Spor yapmadığım günler şekerim yükseliyordu, sürekli şeker ölçüm cihazı ile kontroller yaptım.
  • İlk 13 hafta spor yapmadım, zaten önce mol gebelik sonra da down sendromu riski vardı. Hamileliğe güzel başlamadık.
  • Hamileliğin son haftalarında kilo alınır, bence bir şehir efsanesi. Ben de alırım demiştim ama en çok kilo 20’li haftalarda alınıyor bence.
  • Hamileliğimin başından sonuna kadar İmom Omega kullandım. Haftada 2 gün bazen 3 gün balık yedim. Beyaz ekmek asla yemedim. Tam tahıllı ekmek (tam buğdaylı değil) veya siyez ekmeği yedim.
  • Hamileliğimin son haftalarına kadar patates ve pirinç yemedim.
  • Hamileliğim boyunca bir kez kustum. Mide bulantılarım son 3 ayda başladı. İlk 3 aydakiler hafif bulantılardı.
  • Tüm hamileliğim boyunca %80VG-%20PG, 3 mg %2-3 aromalı likitler içtim. Son 2 ayda normal 6-9 mg aromalı likitler içtim.
  • Tüm hamileliğim boyunca günde 3-4 litre su + süt tükettim.
hamilelik takvimi
hamilelik takvimi

.

Hamilelik günlüğüm – 1. trimester

————————————————————————————————–

Hamilelikte 6. haftam

İlk defa gebelik testi, 19 bin üzerinde çıkan beta hcs değeri, mol gebelik şüphesi ve gittiğim doktorları anlattığım hamilelikte 6. haftam.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 7. haftam

Hamilelikte 7. haftam beklemekle geçti, gergin ve heyecanlıyım. Mol gebelik şüphesi canımızı sıkıyor, hep uyumak istiyorum. Ya bebek yoksa?

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 8. haftam

Yüksek beta hcg değerimi kafaya taktığım hamilelikte 8. haftam sırasında aldığım notlar. Bu hafta kalp atışını duyduk mutluyum hem de çok mutluyum

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 9. haftam

Hamilelikte 9. haftam fetal dna testi yaptırmaya karar verdiğimiz önemli bir hafta oldu. Beta Hcg hormonum 214 bine çıktı,

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 10. haftam

Hamilelikte 10. haftam nispeten sakin geçti, fetal dna free-cell panorama testi için gün sayıyoruz. Çay, kahve, sigara, şeker, spor yok artık hayatımda

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 11. haftam

Hamilelikteki 11. haftam sessiz sakin geçti. Çikolata kistime taktım, down sendromunu araştırıyorum.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 12. haftam

Hamilelikte 12. haftam kendi içinde heyecanlı, bol ağlamalı geçti. Glikoz diyetine devam. fetal dna testi sonucu çıkmadı, Bence çocuğumda down sendromu yok.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 13. haftam

Hamilelikte 13. haftam bitti ve dolayısıyla hamilelik ilk trimesteri de bitmiş oldu. Fetal DNA sonucu temiz çıktı. Benden mutlusu yok, spora da başlıyorum.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelik günlüğüm – 2. trimester

————————————————————————————————–

Hamilelikte 14. haftam

Hamilelikte 14. haftam sakin geçti, kilo almadım, doğru beslendiğimi düşünüyorum, bebek 76 mm olmuş, saçımı boyattım, her şey güzel ve keyifliyim.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 15. haftam

Sporun şiddetini artırdığım ve isim arayışlarımızın devam ettiği hamilelikte 15. haftam sırasında bebeğimizin büyük ihtimalle erkek olacağına inanıyoruz. Şeker diyetine devam.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 16. haftam

Kan tahlilleri ile boğuştuğum, şeker diyetine ve spora devam ettiğim “Hamilelikte 16. Haftam” da tekmelenmeyi bekliyorum. Şeker ölçüm cihazı aldım, cinsiyet belli oldu, plasentam öndeymiş, yine tedirginiz.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 17. haftam

Plasentanın önde olması Hamilelikte 17. haftam açısından en önemli olaydı. Hala isim bakıyoruz, hala kilo almadım. Demir ilacına başladım..

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 18. haftam

Neredeyse tüm haftanın şeker ölçümleriyle geçtiği Hamilelikte 18. haftam. Ayrıntılı ultrasona gün sayıyoruz. Hala kilo almadım.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 19. haftam

Tekme atışını ilk kez hissettiğim hafta olan hamilelikte 19. haftam heyecan vericiydi. Mutluluktan ağladın. Hala kilo almamış olsam da bebeğim büyüyor.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 20. haftam – detaylı ultrasona 1 hafta kaldı

Detaylı ultrason için gün saydığımız hamilelikte 20. haftam, kan tahlilleri, kabızlık ve bekleyiş ile geçti. Saçlarım felaket derecede dökülüyor.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 21. haftam – detaylı ultrason

Detaylı ultrason nihayet yapıldı, her şey güzel, bebek 337 gram. Çatlak kürü ve ev yapımı meme ucu kremi tariflerim ile Hamilelikte 21. haftam.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 22. haftam – 2. detaylı ultrason

Şeker rejimini ilk kez deldiğim Hamilelikte 22. haftam, ikinci kez detaylı ultrasona girmemle ilerledi. Parmaklarım delik deşik, saçlarım dökülüyor, diş etlerim kanıyor.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 23. haftam – diş eti kanamaları bitti

Eşimin hala bebeğimizi hissedemediği Hamilelikte 23. haftam, olaysız geçti. Diş eti kanamalarım bitti. Kubilay’ın ihtiyaç listesini oluşturmaya çalışıyorum.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 24. haftam – Reflü şiddetlenmeye başladı

Reflünün canımı sıkmaya başladığı Hamilelikte 24. haftam oldukça sakin geçiyor. Yenidoğan alışveriş listesi üzerinde çalışıyorum, tekmeler sıklaştı, spor ve şeker diyetine devam.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 25. haftam – gece uyanmaları, iştahsızlık

Gecenin 4’ünde uyanıp bir daha uyuyamadığım hamilelikte 25. haftam, iştahsızlığımla birleşince zor bir hafta oldu. Reflü devam ediyor, yemek yemeye korkuyorum

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 26. haftam – hareketler azalınca nts yapıldı

Oğlumun hareketlerini iki gün hissedemeyince soluğu 9 Eylül Üni acilinde aldığımız hamilelikte 26. haftam, yine reflü ile geçiyor, bebeğim 900 gr olmuş

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelik günlüğüm – 3. trimester

————————————————————————————————–

Hamilelikte 27. haftam- plasentam yukarı çıkmış

Hamilelikte 27. haftam güzel geçti. Ben 4,5 kilo aldım, bebeğim 927 gram olmuş. Plasentam yukarı çıkmış, herşey mükemmel gidiyor, aman nazar değmesin.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 28. haftam – fotoğraflarımı ekledim

Hamilelikte 28. haftam sakin ve mutlu geçti. 2.tetanos aşısını oldum, kan değerlerim güzel, şeker alt sınırda, balık yediğimde bebeğim çok hareketleniyor

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 29. haftam- grip nedeniyle ara randevu

Hamilelikte 29. haftam tüm monotonluğuna rağmen güzel geçti, gripten dolayı ara randevu aldık, bebeğim 1375 gram olmuş, spor ve diyete devam.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 30. haftam- sırt ağrıları başladı

Hamilelikte 30. haftam, sırt ağrılarının başladığı, reflünün devam ettiği, gribin nihayet bittiği hareketli bir hafta oldu. İştahım yerlerde sürünüyor.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 31. haftam – evi hazırlamaya başladık

Hamilelikte 31. haftam, oğlumun odasını hazırlamakla, evdeki ıvır zıvırları atmakla, ufak tadilatlarla geçti. Bebeğim pozisyon değiştirdi ve reflü bitti

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 32. haftam- 2250 grama ulaştık

Hamilelikte 32. haftam doğumun yaklaşmasının getirdiği gerginlikten kaynaklı sıkıntılarla geçti. Burnum yine tıkandı. Bebeğim 2250 grama ulaşmış

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 33. haftam- mide bulantıları

Hamilelikte 33. haftam artık ve iyice ağırlaştım, sık lavaboya çıkmaya başladım, idrar tahlili yaptırdım, temiz çıktı. Hafif bel ağrım var, burnumun tıkanıklığı açıldı, reflü hafifledi ama mide bulantılarım başladı.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 34. haftam-kaşıntılar başladı

Kaşıntıların hakim olduğu, bebeğimizin 2409 gram olarak ölçüldüğü Hamilelikte 34. haftam çok kolay geçmedi. Bir hafta ilaç bırakma kararı aldım.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 35. haftam-bekleyiş

Hamilelikte 35. haftam gayet sakin geçti. İlaç kullanmamaya devam ediyorum. Bu hafta kilo almadım, doktor randevusu da yok. Kaşıntılar geçti. Gerçekten beklemeye başladık.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 36. haftam – bebeğimiz 2650 gram

Hamilelikte 36. haftam, doktor randevusu açısından önemliydi. Bebeğimiz 2650 gram olmuş. Uzun bir süre sonra 1 dilim mozaikli pasta yedim. Uykusuzluk başladı.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 37. haftam – pelvikali ektazi şüphesi

Hamilelikte 37. haftam pelvikali ektazi şüphesi ve bel ağrıları ile geçti. Bu hafta kilo almadım, bebeğim 2900 gram olmuş, hamileliğim boyunca ilk kez kustum.

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 38. haftam – doğumu bekliyoruz

Hamilelikte 38. haftam bekleyiş, tedirginlik ve doğum hazırlıkları ile geçti. Bebeğim 3300 gramlara ulaştı. Şeker diyeti bitti ama canım şeker istemiyor. Son ayda kilo almadım, şimdiye kadar 7 kilo aldım

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelikte 39. haftam – SON

Hamilelikte 39. haftam, heyecanın dorukta olduğu ve hamilelik günlüğümün de bittiği en önemli hafta. 12 Şubat 2019’da sabah 6’da doğuma gidiyorum. Heyecan büyük..

Devamını okumak için tıklayınız

————————————————————————————————–

Hamilelik günlüğüm burada sona erdi. Bu sayfada tabii ki ayrıntı yok. Bulunduğunuz haftayı yukarıdan bulup linkine tıklayarak okuyabilirsiniz.

Kendinle İlgilen Twitter Sayfası

.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski