Hamilelikte 26. haftam güzel başlayıp kabusa döndü. Pazar günü eşimin ofiste işi olduğu için anneme ziyarete gelmiştim. Çok tedirgindim çünkü cuma gecesinden beri bebeğimde tık yoktu. Pazar sabahtan itibaren hareket bekledim ama olmadı. Annem de ben de çok endişelendik. Eşim geldiğinde hava kararmıştı, dayanamayıp hastaneye gittik. Karnımın tamamı sertleşiyordu.

Hamilelikte 26. Haftam - NTS Yapıldı 900 Gram


09 Kasım 2018 25+0- reflü ve iştahsızlık devam

An itibariyle hala 3,5 kilo almış durumdayım. Hatta 65 ile başladığım düşünülürse 68,3 yani 3 kilo da denebilir. Doktorda 1,5 kilo kadar fazla çıkıyor ama tabii ki daha fazla çıkacak çünkü ayakkabı kazak falan oluyor, benim bu hesabım evdeki tartıma göre. Böyle kilo alırsam hamileliği 9 kilo ile tamamlayabilirim ama hedefim 7 kilo. Dikkat etmem lazım. Bu aylarda bu 3 kiloyu bile almamam gerekiyordu.

Reflüm düzelmiyor, o da iştahımı iyice kapattı, son 3 haftada hiç kilo almadım. Aslında tüm bu kiloları şu özdere kampına gittiğimiz hafta (22. haftam) ve sonraki hafta aldım.

Günde 2 çay içmeye başladım, çayı çok özlemişim. 3’e çıkarmayı planlıyorum çünkü hala günlük limitin altında oluyor. Fazla kasmışım bu çay olayını.

Gelecek Perşembe yani 15 kasımda doktor randevumuz var, 17 kasımda da tetanos aşım var. Doktor randevusunda Kubilayımızı göreceğiz ve şimdiden heyecanlıyım.

Artık akşamları eğlencemiz benim büyüyen göbeğim!

Birkaç gecedir akşamları eşimle eğlencemiz benim iyice büyüyen göbeğimi açıp kubilayla konuşmak. İşten gelip yemeğimizi yedikten sonra meyve tabağı yapıp televizyon karşısına oturuyoruz. Göbeğimi açıp oğlumuzla konuşuyoruz, o da bize tekmeleriyle karşılık veriyor. Eşim sürekli karnıma doğru “baba, baba, baba ..” diyor. Çok keyifli günler geçiriyoruz. Kubilay iyice güçlendi, tekmeleri dışarıdan görünüyor, geceleri beni uyandırmaya başladı.

Alışverişe elektroniklerle başladım

Bu hafta ayrıca Kubilay için 1800 liralık alışveriş listesi yaptım, yalnızca elektronikler. Kıyafetleri anneler alacak, bizim için ise sırada beşik ve çocuk arabası var.

Kubilayım için sterilizatör (weewell), buhar makinesi (weewell) ve cam biberonlar (avent) seçtim. Kendime de göğüs pompası (avent) aldım. Ona iki sene süt vermek için gerekli cihazları belirledim. İnşallah hiçbirinden pişman olmam. Aslında 11 kasımda bazı sitelerde büyük indirimler olacakmış, onu bekliyordum ama dayanamayıp aldım. İnşallah bu aldıklarım hakkında olumlu olumsuz yorumlarımı da yazma fırsatım olur, sanki çok harcadım gibi.

Hamilelikte 26. haftam-weewel-kurutuculu-sterilizator
Hamilelikte 26. haftam-weewel-kurutuculu-sterilizator

 

Hamilelikte 26. haftam-Buhar-makinesi-weewel
Hamilelikte 26. haftam-Buhar-makinesi-weewel

 

Hamilelikte 26. haftam-avent-biberonlar
Hamilelikte 26. haftam-avent-biberonlar

 

Hamilelikte 26. haftam-avent-sut-sagma-makinesii
Hamilelikte 26. haftam-avent-sut-sagma-makinesii

 

Hamilelikte 26. haftam-dr-browns-biberonlar
Hamilelikte 26. haftam-dr-browns-biberonlar

 

11 Kasım 2018 Pazar gecesi – 9 Eylül Üni araştırma hastanesi acil servise gittik- hareketlerin azalması 25+2

Cuma gününden itibaren bebeğimin hareketleri çok azalmıştı. Tüm Pazar tekmelerini bekledim hatta tekme atsın diye annemin verdiği bir kase muhallebiyi aç karnıma sütle yedim (aylar sonra istemeyerek şeker tükettim) ama yine tık olmadı, aşırı endişelendik. Eşimle 9 Eylül acil servisine gittik, annem de bu arada endişeden ağlıyormuş, çünkü ona söylemiştim. Keşke onu da yanımıza alsaydık.

Eşimi içeri almasalar da daha ilk dakikada bebeğimin kalp atışını bana gösterip beni rahatlattılar, dakikada yaklaşık 135 atıyormuş ve bu normalmiş. Kilosu 900 gr civarındaymış, femur kemiği uzunluğu 5 cm imiş (32,5 cm civarında oluyor, femur kemiğini 6,5 ile çarpıyoruz. Çoğu kişi 7 ile çarpıyor, 7 ile çarpınca 35 çıkıyor)

Doktor boy ölçümlerinin hiç önemli olmadığını söyledi. Önemli olan bebeğin haftasıyla uyumlu olmasıymış ve hamilelikte 26. haftam da bizim bebeğimiz 26+4 imiş (yani 9 gün önden gidiyormuş). Aletleri o kadar eskiydi ki bakalım Aylin hanım nasıl ölçecek.

Kubilayım totosunu dönüp içeri yatmış uyuyormuş! Karnımın tamamı sertleşiyor dediğim için beni nts’ye de bağladılar ve sancım yoktu. Zaten sancı beklemiyordum. NTS sırasında beyimiz rahatsız oldu, 3 sağlam tekme attı

ilk kez nts'ye bağlandığım hamilelikte 26. haftam
ilk kez nts’ye bağlandığım hamilelikte 26. haftam (fotograftaki ben değilim)

Ayrıca vajinal muayene de oldum. Marjinal plasenta previa dahi yokmuş, plasentam büyük oranda yukarı çıkmış, rahmi ucundan dahi kapatmıyormuş. Servikal yetmezliğim de yokmuş. Bana ultrasondan 4 mm uzaklığı gösterip, burada kesinlikle plasenta sorunu görünmüyor dedi.

Annem çok ağladığı ve üzüldüğü için dönüşte ona uğradık ve çay içtik. Keyifle evimize geri döndük. Üzüntü ve endişeden dolayı sabahtan beri devam eden şiddetli baş ağrısı da geçti, birazdan yatacağım 😊

Bir sonraki yazım: Hamilelikte 27. Haftam.

 

Post a Comment

Daha yeni Daha eski