Kadın sünneti ciddi bir kadın hakları ihlalidir ve acilen tüm dünyada durdurulması gereken insanlık dışı bir uygulamadır.

Kadın sünneti hakkında neden mi yazıyorum? Pazar günümü "Desert Flower (Çöl Çiçeği)" isimli filmle taçlandırmak istedim. Bu filmi uzun zamandır seyretmeden kenarda tutuyordum ve ruh halimin filme uygun olmasını bekliyordum. Bu arada, geçmişte kadın sünneti hakkında karşı agresif bir makale yazmış ve Citizens of Europe isimli Berlin’de bir derneğe yazımı göndermiştim ve onlar da beni bir hafta sonra Brüksel’de bir foruma davet etmişlerdi (Şubat 2009’da Brüksel’deki foruma katıldım ve orada da anlattım). Yani bu konu benim için yeni değil.

Desert Flower Filmi

Kadın sünneti hakkındaki Desert Flower filmi 2009’da çekilmiş, 5 yıldır ruh halim filmi seyretmeye elverişli olamamış belli ki. Tabii ben daha vahşet sahneler bekliyordum ama yokmuş yani boşuna bu kadar strese girmişim filmi seyretmek için. 

Yazımda yer yer filmden yer yer de gerçek hayattan örnekler vererek yaşanan bu kadın sünneti vahşetiyle ilgili duygularımı anlatmaya çalışacağım.

Desert Flower - Waris Dirie
Desert flowers-Waris Dirie

Bugün hala kadın sünneti pek çok ülkede uygulanıyor. Filme göre günde 6000 kız sünnet ediliyor. Yıllar önce bu iğrenç uygulamayı ilk araştırdığımda “kadın sünnetinin dünyadan yok edilmesi için bir gün bana bir rol düşerse işimi gücümü bırakıp görevimi yapacağım” diye kendime söz vermiştim. Tek bildiğim, bu konunun benim için ölene kadar gündemimde kalacağı.

Şu anda siz bu yazıyı okurken kadın sünneti işkencesine maruz kızlar var, onların acılarını içimde hissediyorum. Ne kadar yalnızlar ve şu anda kimsenin onları umursamadığını düşünüyorlar. Ben umursuyorum. Gücüm yetse kaçıp gelebilseler, evimde bakarım onlara.

Kadın Sünneti Nasıl Uygulanıyor?

İnternette kadın sünnetinin uygulanışı ile ilgili pek çok teknik makale bulabilirsiniz, benim yazacaklarım daha çok duygularımla ilgili. 

Hollywood bu kadar film yapıyor ama bu konuda kayda değer film yok. Desert Flower, bir biyografi filmi yani kadın dünyaca ünlü bir model olmasaydı film de olmayacaktı. Ben daha çok sıradan sünnet olmuş kızların yaşamları boyunca yaşadıkları travmayı anlatmalarını bekliyorum. 

Nasıl bipolar hastalığını incelemek için Silver Linings filmi yaptılarsa kadın sünnetini incelemek için de daha normal bir film yapabilirler. Bir konunun filmlerde işlenmesi için ille de başlarına gelmesi mi gerek? Afrika sineması gelişmiş bir sinema değil, hadi Amerika yapmıyor, Avrupalılar da duyarsız bu konuya.

Kadın Sünnetinde Kullanılan Aletler

Okumaya devam etmeniz için aşağıya bu sünneti hangi aletlerle yaptıklarına dair bir fotoğraf ekliyorum:

Kadın sünneti için kullanılan ilkel aletler
Kadın sünneti için kullanılan ilkel aletler

Kadın sünnetinin çeşitli türleri var ve bunları internetten görselleriyle beraber rahatça bulabilirsiniz. Burada dikkat çekmek istediğim şey sünnetin yapılma şekli. Yukarıda gördüğünüz aletlerle, en çok jiletle yapılıyor. Jilet yıkanıp pis bir bez parçasıyla kurulanıp tekrar tekrar kullanılıyor ve iyice körelip kesmemeye başlayınca yeni bir jilet alınıyor, Jilet yoksa kesici aletler bulunuyor; bıçak, keskin teneke kenarı veya kırık cam kullanılıyor.

Kadın sünneti sırasında kızlar kesinlikle anestezi yapılmıyor, genital bölge uyuşturulmuyor. Hangi kız daha az bağırırsa en kolay onun koca bulacağına inanılıyor. Çok bağırmak hoş karşılanmıyor.

Firavun Sünneti

Kadın sünnetleri arasında en yaygını Firavun sünneti. Her şeyi kesip bir de dikiyorlar. İdrar ve adet kanaması için 1 cm’lik (filmdeki kadında kibrit çöpü başı kadar) açıklık bırakıyorlar. Akasya ağacı dikenleri, kemik çiviler, iğne, hayvan kıllarından elde edilen iplikler veya deri iplikler ile dikip, daha sonra kız çocuğunu ayağa kaldırıyorlar ve bacakları dizden kalçaya kadar bitişik olarak sıkıca sarıyorlar. Kız bu şekilde birkaç hafta hareket etmeden yatıyor; idrarını ve dışkısını yattığı yere yapıyor.

Kadın Sünneti Gelenek mi Dini Vecibe mi?

Kadın sünneti şüphesiz gelenek. Bu barbarlığın dinle ilgisi olamaz. Zaten Aborjinlerden ve eski Mısır hiyerogliflerine kadar gelmiş kalıntılar mevcut. Semavi dinlere daha sonra girmiş. Hristiyanlar ve Yahudiler (sünnet yapanın Yahudi olması kaydıyla) bir dönem uygulamışlar. İslamiyette kadın sünnetini destekleyen zayıf hadislerden bahsediliyor ve İslamiyette bu konudaki tartışma devam ediyor yani İslamiyet kesin olarak yasaklamış değil ve hala dine uygun olduğunu düşünenler var.

Kadın Sünneti Neden Halen Yapılıyor?

Kadın sünnetinin ezik erkeklerin, kadınlar üzerinde daha fazla hakimiyet kurma isteğinden başka bir nedeni yok. Kadını ikincil düzeyde tutmak ve kadının cinsellikten zevk almayarak sadece kendisine bağlı olmasını sağlamak. Bir de sünnetten sonra daha temiz daha güzel oluyor diyorlarmış şerefsizler! Buna izin veren ve özellikle sünnetli kızla evlenmek isteyen erkeklere şerefsiz lafı az gelir ama neyse küfürlerimi içimde patlatayım!

Kadınları da kandırıyorlar. Şöyle ki sünnet yapılmış bir kadın, kendisiyle gurur duyuyor; kadınlığının ön plana çıkarıldığını düşünüyor; kendisini daha değerli hissediyor böylece evlilik şans artıyor, bekaret korunuyor, dine ve geleneklere bağlılığı görünmüş oluyor.

Kadınları korkutan batıl inançlar da var: sünnetsiz kadın çıldırır veya erkekleri kısır yapar gibi. Buna benzer bir sürü sapıkça ve çarpık düşünce ve inanıştan besleniyor kadın sünneti.

İşkence tek seferlik değil. Sünnetli kız evleniyor, gerdek gecesinde damat kızın orasını bıçakla açıyor. İşini bitiriyor. Diyelim ki kız hamile kaldı, doğum yaptı. Doğumdan hemen sonra yine sünnet edilip yine dikilerek orası kapatılıyor. Kaç çocuk yaparsa o kadar sünnet ediliyor. Zaten ilk sünnette cinsellikten zevk alma şansını büyük oranda kaybeden kadın, daha sonraki sünnetlerle cinselliğini de tamamen bitirip kendini eşine adıyor.

İğrenç iğrenç iğrenç.. daha fazla yazmak istemiyorum

Vahşetin diğer türleri

Çocuk istismarı– of of of

Kurban bayramlarındaki uygulamalar

 

Post a Comment

Daha yeni Daha eski